dag 18, 30/5/15 - Reisverslag uit Lesperon, Frankrijk van DroomreisdeCompostella - WaarBenJij.nu dag 18, 30/5/15 - Reisverslag uit Lesperon, Frankrijk van DroomreisdeCompostella - WaarBenJij.nu

dag 18, 30/5/15

Door: wij

03 Juni 2015 | Frankrijk, Lesperon

Vandaag van Dax naar St.Jean Pied de Port, 90 km
De dag begon bewolkt, wel lekker om te starten, smiddags werd het wat heter, vooral bij het klimmen. Na zo'n snipperdagje is dat wel weer even omschakelen.( de eerste berg moesten we weer hijgend op) Onderweg veel ooievaarsnesten gezien dicht bij Dax .
Voor Paul is het vandaag een andere dag, hij gaat al vroeg op pad met zijn slaapzakje achterop gebonden in een AH tas (met nog de sticker betaald erop hihi) Hij gaat vandaag naar Col de Somport een hogere pas, voor hem een grotere uitdaging. Hij slaapt onderweg in refugio's en we spreken af over 2 of 3 dagen in Puento la Reine.
Rene en Renie hebben een mooie camping gevonden met oude ommuurde stadsmuren (vroeger ook gevangenis) het is een heel leuk dorpje, en wie zien we daar : jawel Meester Jos en meerdere nederlandse caminogangers die we al eerder hebben ontmoet.
Rene en Renie hadden een mooie plek uitgezocht, maar helaas had een duitser zijn vlag daar al in gezet. (bonje.....met de buren) is goed gekomen. Helaas zijn we te moe om het stadje s 'avonds nog in te gaan.
Rene en Rikkie besluiten hier op de terugweg vanuit Portugal nog weer langs te gaan.