dag 21, 2/6/2015 - Reisverslag uit Logroño, Spanje van DroomreisdeCompostella - WaarBenJij.nu dag 21, 2/6/2015 - Reisverslag uit Logroño, Spanje van DroomreisdeCompostella - WaarBenJij.nu

dag 21, 2/6/2015

Door: wij

06 Juni 2015 | Spanje, Logroño

Vandaag van Puenta la Reina naar Logroño, 66 km
Rene, Renie en Paul gaan vandaag naar de "gierenvallei" een prachtige plek bij een kloof met tientallen gieren. (paul had deze plek gezien bij terugkomst van de Col de Somport.
Het was de moeite waard om dit met de auto nog eens te bekijken.
Rikkie en Helma starten daarom vandaag de tocht alleen.
Een hele hete dag. Veel klimmen, vandaag kwamen we in de provincie Rioja, het leek wel woestijn af en toe, heel droog en dor.
Geen schaduwplekje, geen boom om effe wat te drinken.
Heel veel lopers gezien. De toeter kwam weer van pas om ze een hart onder de riem te steken. Buen Camino !!
Wederom de 4 nederlandse vliegtuigmaatjes gezien (vliegen op de zelfde dag, zelfde tijdstip terug naar Nederland)
Geprobeerd te stempelen in de klooster van Irache, maar stond in de steigers. we gingen maar door. Achteraf bleek dat we beter hadden moeten kijken, dit klooster had nl. naast de watertapplek, ook een wijntapplek......
en ja hoor 's avonds kwam Paul met een bidon vol wijn aanzetten.
Toen we in Logroño binnenkwamen, bleek het een mooie grote stad, veel ooievaarsnesten en mooie oude brug.
Wij waren vandaag als eerste gefinished op de nieuwe plek. Rene en Renie waren laat gestart en moesten lang zoeken in die grote stad, waar nergens een bordje camping stond.