dag 23, 4/6/2015 - Reisverslag uit Burgos, Spanje van DroomreisdeCompostella - WaarBenJij.nu dag 23, 4/6/2015 - Reisverslag uit Burgos, Spanje van DroomreisdeCompostella - WaarBenJij.nu

dag 23, 4/6/2015

Door: wij

06 Juni 2015 | Spanje, Burgos

Vandaag van Berceo naar Burgos, 105 km
Veel flinke klimmen van 7% tot 14%, maar zoals in het boekje staat ; "klimmetjes", nou wij weten inmiddels dat het meer is dan dat.
de dag begon met veel zon, later steeds onweer om ons heen, rondom in de bergen. Op een gegeven moment hebben we toch maar een cafeetje in het dorpje villafranca opgezocht, en daar afgewacht achter een lekker colaatje, of de onweer/regen ons zou passeren.
Nou dat viel gelukkig mee, beetje spettertjes. Plassen in het wild zijn we inmiddels gewend, maar plassen in dit cafeetje, waarbij het raam op 40 cm van de bargasten afzit is toch wel minder hoor..... (wat zullen die gasten hebben gelachen om dat geklater ) toen gingen we op naar het klooster van pater San Juan de Ortega. Hij startte 1100 jaar geleden de traditie om soep uit te delen aan pelgrims.(zijn graf hebben we gezien in de kerk)
Deze traditie wordt nog steeds bewaard, wij waren dan ook erg benieuwd welke soep we zouden krijgen.... echter bleek dat je alleen soep kreeg als je ook bij het klooster ging slapen. nou ja, toen maar weer doorgefietst ; op naar de soep van Pater Rene en Zuster Renie...
Vlak voor de camping in Burgos stond ons nog een verrassing te wachten : een "klimmetje"van 14 %.....
Rene en Renie hadden een mooie camping gevonden. Plotseling was er paniek op de camping, er liepen een aantal politie agenten en een zenuwachtige man in de rondte met een "vangstok", er bleek een "Mad dog" ontsnapt . Paniek !!, we zaten ineene niet meer zo rustig bij de caravan. gelukkig was het paniek om niets.