dag 24, 5/6/2015 - Reisverslag uit Burgos, Spanje van DroomreisdeCompostella - WaarBenJij.nu dag 24, 5/6/2015 - Reisverslag uit Burgos, Spanje van DroomreisdeCompostella - WaarBenJij.nu

dag 24, 5/6/2015

Door: wij

06 Juni 2015 | Spanje, Burgos

Vandaag van Burgos naar Castrojeriz, 51 km
Vanaf de camping eerst door Burgos, een hele mooie stad met een prachtige brug, met beelden en een hele mooie kathedraal. Deed een beetje denken aan Barcelona, met de ramblas enzo. In de kathedraal hebben we een mooie stempel gehaald, die is maar weer binnen.
De 4 Nederlanders (die van onze retourvlucht) gingen koffie zetten op het plein bij de kathedraal, we werden uitgenodigd om op de koffie te komen (en natuurlijk wat lekkers mee te nemen), volgende keer als we ze tegenkomen gaan we dat zeker doen, nu moesten we door.
Er viel heel wat te klimmen vandaag, vlak voor Castrojeriz daalde we in hoog tempo.Toen we op de camping kwamen kregen we een spannend verhaal te horen van Rene en Renie ( nog steeds aardig onder de indruk)
want : Ze wilden even naar een kasteel gaan kijken op de hoge berg naast de camping en daarna boodschappen doen. Toen mistten ze een afslag op de berg en belanden op een smal voetpad van grind en gras, naast een afgrond en ze konden niet keren. Rene probeerde te keren, maar de auto gleed weg en stopte tegen een boom. Renie kon gelukkig eruit springen en even later rene ook. Renie belde de camping waar ze een uur daarvoor aangekomen waren met de woorden : castle, mountain, resque. En gelukkig kwam de campingbaas met een jeep en kabels binnen 10 minuten en hebben de auto weer losgetrokken en de berg af gereden. Gelukkig liep dit allemaal goed af, maar de schrik zat er wel goed in. Van schrik maar uit eten gegaan op de camping.