Dag 26, 7/6/2015 - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van DroomreisdeCompostella - WaarBenJij.nu Dag 26, 7/6/2015 - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van DroomreisdeCompostella - WaarBenJij.nu

Dag 26, 7/6/2015

Door: wij

08 Juni 2015 | Spanje, Hospital de Órbigo

Vandaag Sahagun naar Hospital de Orbigo (nee niet een ziekenhuis, gewoon een dorpje) 104 km
We vertrekken als laatste Nederlanders van de camping (halen we wel weer in...hihi) Onderweg inderdaad de Nederlanders gezien en of ingehaald. Lekker geluncht op een bankje in de schaduw van het (nietszeggende) dorpje Reliegos.
We nemen vandaag de alternatieve route om Leon heen, om de drukke stad te mijden. helaas mistten we de afslag en moesten hiervoor boeten door 7 km terug te rijden...... (dat is dus 14 km teveel en ook nog eens km's die niet meetellen, beetje jammer) Onderweg in Villar de Mazarife vielen we met ons neus in de boter : er was het jaarlijkse dorpsfeest gaande, met drumband, dansers en drank. Hier gezellig nog wat gedronken en weer door.Vandaag helaas veel grindpad gefietst, arme banden en billen... Toen we op de camping aankwamen, waren Rene en Renie verhit, er was geen plekje schaduw te vinden , bloedheet. Rene zat met een natte doek op zijn hoofd om niet oververhit te raken.
Al snel besloten besloten we verkoeling te zoeken in de rivier in het dorp . Dat was erg lekker. Ook was er een groot jaarlijks ridderfeest aan de gang in het dorp, het was groots opgezet, met riddertoernooien en middeleeuwse marktkraampjes. Hier s'avonds lekker gegeten.
s'avonds laat slapen, maar morgen lekker snipperdagje